23 Kasım 2013 Cumartesi

Tanrı Yoksa Kötülük Yapsana Argümanı




Tanrı Yoksa Kötülük Yapsana Argümanı




'' Eğer insanlar sadece cezalandırılmaktan korktukları ya da ödüllendirileceğini umut ettikleri için iyi kalplilerse; o halde gerçekten çok acınacak haldeyiz.''

Albert Einstein


"Ölümden sonra hayat yoksa adam öldürsene(ya da kötülük yapsana)" argümanı mantıktan yoksun önyargılı insanların sözüdür.Bu sözü söyleyen ahlak ve ateizmi yanlış biliyordur bana kalırsa.Ölümden sonra yaşamın olmaması bana bunları yapmamı gerektirmez çünkü benim seküler ahlakım buna el vermiyor ve ahlak dinle sağlanmaz.Richard Dawkinsin dediği gibi : Akıllı tasarım temelli bir ahlak istemiyorum

Ayrıca en çok kullandığım bir söz vardır
'Bir teist eğer inanmıyorsan bunları yapsana diyorsa sadece iç dünyasını yansıtır'
Eğer gerçekten allah olmadığını anlayacak kapasitede olsanız siz adam mı öldüreceksiniz ?

Ateistler yaşamaya ve mutlu olmaya teistlerden daha çok önem verir bana kalırsa.Çünkü evrensel bir amacımız yoktur ve hayata gelmeyen sayısız insan arasında olasılıklar bunu gerektirdiği için varolduk.
Bu da hayatı daha anlamlı ve daha özel kılıyor.Mutlu olup kişisel hedefleri gerçekleştirebileceğimiz bir hayat....

Saçma bir düşünceye inanmayacak kadar; bununla zaman kaybetmeyecek kadar değerli bir hayat.Ölümden sonra hayat olmayışı başka hayatlara zarar vermemizi gerektirmez ve nitekim "genellikle" başka hayatlara zarar verenler tarih boyunca tanrıya inananlar olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder