11 Kasım 2013 Pazartesi

Din Kabülü ve Dinlerin Coğrafi Dağılım

Bugün ki yazımızın konusunu dinlerin cografi dağılımı.Şimdi insan doğumuna baktığımızda her bebek dinsizdir dinler sonradan eklemedir insanlara.Coğrafi çevre dinlerin yayılmasına en büyük etmendir.Düşünün bir dindar aile çocuguda dindar olmak zorundadır.

Türkiyeye bakalım bide bu örnek üzerinden yola cıkalım 1 ciftin cocugu oldu ne güzel :D, sonra gidiyorlar kimlik çıkartmaya kimlikte direk dini islam ee 3günlük bebeğe islam? fiziki çevrenin etkeni bu mesela dogmatik yani katı bir kural olmuş doğdu isim soyısım vs sen dersin dinleri o doldurur veya sen doldurtursun.Birde ateist ciftimiz olsun din bölümünü boş bıraktırdık.Bu cocuk 4.sınıfta islam görmüycek mi ? din dersi diyorlar ama islam üzerine diğer dinler nerde yok öldü onlar.Gene eğitim sistemi sorunu, yurtdışı derslerinde din dersi die bi kavram yok bi bizim gibi ülkelerde var bu ders.Bırak cocuk reşit bir yaşa gelsin kendi araştırıp seçsin dini.Ama nerde?

Dini kabullenme diye birşey yok yani din fiziki çevrenin baskısı ile olan birşey.

Dinlerin Coğrafi Dağılımı :

Şimdi dünyaya baktığımızda;
 mısır çevresi Müslüman,
abd avrupa ülkeleri diyelim Hristiyan,
hindistan ve çevresi Budist.

3 din ele aldım belirgin olarak gösteren yahudileri falan yazmadım bu 3 belirgin örnekten gitcez :)

Şimdi buralara bakın ve şunu kabul edin dininizi siz seçmediniz.Abd doğsaydın hristiyan iranda doğsaydın müslüman hindistanda doğsaydın budist olacaktın.Ve senin için doğru din dediğin kavram ilk fiziki çevre ile etkileşime girdiğin yani sana ilk gösterilen olcaktı.

Çok mümin denk geliyo diyorum başka yerde doğsaydın başka bir dinden olcaktın.Adam diyor araştırır müslüman olurdum. Peki müslümanlık doğru din mi diyorum evet kitabı değiştirilmedi diyor.Kesin bi kanıt varmı diyorum bak bi ekleme yok diyor yani kanıtı yok. Neymiş allah koruyormuş o kitabı?

bu tarz düşünenler bırakın gidin lütfen.Çok eminimki başka bir çevre ile ilk etkileşiminiz olduğunda hangi dinle tanıştıgınızda onu secerdiniz biraz mümin yazı oldu ama birazdan sonuca bağlıycam.


2 konuyu beraber aldım.Birbirini tamamlasın diye; Şimdi kısaca özet dersek

"Dinini sen seçmedin sana zorla dayatıldı bu" dedi Hz.Oğuz


1 yorum:

  1. Adam iyi yerden vurmuş şaşırdım :O aynısını kapalı bir arkadaşıma sordum banada öyle dedi araştırır bulurdum dedi :D çok güldüm sonra

    YanıtlaSil